Försäljnings- och betalningsvillkor

Orderhantering Vi hanterar er beställning så fort som möjligt och senast inom 48 timmar skickas en orderbekräftelse ut. Vi ser gärna att ni meddelar oss om ni vill att vi skall vänta in ert godkännande av orderbekräftelsen innan ordern skickas ut. Meddelas ej detta när ordern läggs gör vi ordern direkt leveransklar i vårt system. Efter att ni mottagit orderbekräftelse från oss skickas ordern inom 1-3 arbetsdagar.

Sortiment Vi kan även hjälpa till med speciallösningar. Kontakta oss för mer information.

Priserna är exkl. moms och frakt. Moms tillkommer (normalt 25%).
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar på priser.

Betalningsvillkor 15 dagar netto. Faktura skickas ut med post efter att ordern skickats. Faktura kan även erhållas som PDF om så önskas. I sådant fall vänligen kontakta order@waw.se. Dröjsmålsränta debiteras med 7% per månad.

Fraktkostnad på 95 kr (inom Sverige) tillkommer vid order under 3 000 kr exkl. moms och efter ev. rabatt, om ej annat avtalats. Vi använder DHL för våra leveranser och ordern skickas direkt till kundens adress. Finns kunden ej på plats återkommer DHL nästkommande vardag.

För närvarande fungerar webbutiken endast för beställningar inom Sverige. Bor du i ett annat land, vänligen kontakta vår kundtjänst på mail – order@waw.se – så hjälper de dig.

Restorder Eventuella restorder noteras i det mail som skickas ut med orderbekräftelsen. Leverans av restorder sker fraktfritt.

Retur- och bytesrätt gäller inom 30 dagar från fakturadatum för varor i obruten förpackning, varvid fakturanummer skall anges. För att erhålla en returfraktsedel, maila till order@waw.se och ange;

  • Ordernummer
  • Vikt
  • Adress varifrån returen ska skickas

En returfraktsedel mailas ut tillsammans med ett returdokument där uppgifter ska fyllas i om returen och bifogas i paketet. Kreditering sker först efter att retur kommit oss tillhanda.

Reklamation skall göras inom skälig tid från att felet upptäcks. Kontakta då order@waw.se. Vid förlust eller transportskada vänd dig direkt till ansvarigt transportföretag. OBS! Innan kvittering av godset sker skall mottagaren själv kontrollera antal kollin mot fraktsedeln. Om antalet kollin ej stämmer och mottagaren ändå kvitterar godset ersätts inte förkommet gods.